دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور
سرخط خبرها

رضایت یووه از حذف اروپایی

  • کد خبر: ۱۷۸۰۸۳
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
رضایت یووه از حذف اروپایی
بانوی پیر با یوفا برای کنار گذاشته‌شدنش از لیگ کنفرانس توافق کرد.

یوونتوس در فصلی که موفق شد با وجود کسر امتیازات، در جمع هشت تیم برتر سری‌آ قرار بگیرد و سهمیه حضور در لیگ کنفرانس فصل آینده را کسب کند، در این رقابت‌ها حضور نخواهد یافت. درواقع مدیران یوونتوس تصمیم گرفتند حضور در لیگ کنفرانس فصل آینده را فدای کسب سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۵-۲۰۲۴ کنند و سرانجام اتحادیه فوتبال اروپا حکم محرومیت یک‌ساله یوونتوس از حضور در مسابقات اروپایی را اعلام کرد.

به نظر از این بابت میان مدیران کنونی یوونتوس و سران یوفا توافقی صورت گرفته است. بیانکونری فصل آینده فقط در راه کسب دو جام داخلی به رقابت خواهد پرداخت تا با قهرمانی احتمالی در جام حذفی، سهمیه لیگ اروپا را به چنگ بیاورد یا در صورت تمرکز بر سری‌آ، با حضور در جمع چهار تیم برتر، راهی لیگ قهرمانان اروپا شود.

یک پیروزی برابر با قهرمانی کنفرانس

پرسش اینجاست که تفاوت حضور در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ کنفرانس تا چه اندازه درخورتوجه است که مدیران یوونتوس با وجود کسب سهمیه رقابت سطح سوم اروپایی، قید حضور و کسب درآمد در آن را زده‌اند تا با تضمین حضور احتمالی در لیگ قهرمانان دو فصل آینده، جبران مافات شود؟ ابتدا باید در نظر گرفت باتوجه به حضور تیم‌ها در لیگ کنفرانس و سطح کیفی‌شان، یوونتوس فصل پیش رو شانس قهرمانی در این لیگ و بازپس‌گرفتن جام برای ایتالیایی‌ها را داشت، اما در لیگ قهرمانان اروپا حتی صعود از دور گروهی هم برای بیانکونری تضمین‌شده نخواهد بود؛ همان‌گونه که فصل گذشته شاگردان الگری قافیه صعود را به بنفیکا و پاری‌سن‌ژرمن باختند.

یوونتوس اگر بتواند فصل آینده حتی جام قهرمانی لیگ کنفرانس را کسب کند، در صورت کسب صددرصد پیروزی در این مسابقات، پاداشی درمجموع به ارزش ۱۸ میلیون‌و ۱۹۰ هزار یورو به دست می‌آورد، اما در لیگ قهرمانان اروپا، این مبلغ در صورت کسب فقط یک پیروزی در دور گروهی به حساب باشگاه‌ها واریز خواهد شد؛ بنابراین از نظر مالی، کسب یک پیروزی در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا و درنهایت حذف از دور گروهی با متحمل‌شدن پنج شکست پیاپی با قهرمانی در لیگ کنفرانس برابر است.

تلاش برای کسب ۸۵ میلیون یورو

پیشروی در مراحل بالاتر از دور گروهی لیگ قهرمانان پاداشی شایان‌توجه خواهد داشت و برای مثال هزینه انتقال جود بلینگام به رئال‌مادرید را بدون نیاز به فروختن بازیکن تأمین می‌کند. تیم صعودکرده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دست‌کم ۳۵.۵ میلیون یورو درآمدزایی دارد که این مبلغ در صورت صعود به یک‌چهارم‌نهایی تا ۴۶ میلیون یورو و نیمه‌نهایی تا ۵۸.۵ میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

فینالیست‌شدن در لیگ قهرمانان اروپا، علاوه بر مبالغ ذکرشده و بدون درنظرگرفتن نتیجه فینال، پاداشی به ارزش ۱۵.۵ میلیون یورو و قهرمانی در این مسابقات ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد؛ بنابراین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با هر نتیجه‌ای ۸۰ میلیون یورو پاداش مالی در پی خواهد داشت و اگر تیمی موفق به کسب عنوان قهرمانی با کسب صددرصد پیروزی شود، در پایان تورنمنت از اتحادیه فوتبال اروپا پاداشی بیش از ۸۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

بازگشت به تاج و تخت در ایتالیا

از طرف دیگر، به‌خطرافتادن تاج‌وتخت پادشاهی یوونتوس در فوتبال ایتالیا در دو فصل گذشته با هدایت آلگری و ناکامی در کسب حتی یک جام در سال‌های قهرمانی میلان، اینتر و ناپولی، بیانکونری را وادار کرده است که تمرکزش را در فصل پیش‌رو بر بازپس‌گرفتن عنوان قهرمانی در فوتبال داخلی بگذارد و پس از تثبیت دوباره قدرتش در سری‌آ، به لیگ قهرمانان اروپا برسد تا با کسب فقط یک پیروزی در دور گروهی، پاداشی بیش از قهرمانی احتمالی در لیگ کنفرانس را به چنگ بیاورد.

حضور در لیگ کنفرانس فصل آینده فوتبال اروپا، هم یوونتوس را خسته می‌کرد و هم احتمال مصدومیت بازیکنان را باتوجه به فشردگی بازی‌ها بالاتر می‌برد. شاگردان آلگری در فصلی که اینتر، میلان، ناپولی، رم و لاتزیو را در تورنمنت‌های اروپایی با به‌میدان‌رفتن در پنجشنبه‌شب‌ها یا سه‌شنبه و چهارشنبه خواهیم دید، قادر خواهند بود با تمرکز بر رقابت‌های داخلی و استراحت کافی بین بازی‌ها، برای فتح دوگانه و سلطنت دوباره بر فوتبال باشگاهی ایتالیا برنامه‌ریزی کنند؛ دستاوردی که در طول تاریخ، بانوی پیر شش‌بار ازجمله چهارسال پیاپی با آلگری به آن دست یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->